رسته‌ها
قصه های نصرالدین
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 46 رای
«قصّه‌های نصرالدّین» نوشته سیدابراهیم نبوی(-۱۳۳۷) طنزپرداز و فعال سیاسی است. این کتاب تحقیقی است در خصوص مجموعه حکایات ملانصرالدین که در ادبیات فکاهی و طنز عامه وجود دارد.
نبوی در این کتاب ضمن پرداخت مختصری به کیستی ملانصرالدین، و اصالت او، لطایفی که با نام او در فرهنگ عامه جا افتاده است را بیان کند. او بر این باور است که می‌توان در این لطیفه‌ها، نمودی از روحیات، خواست‌ها و احوالات عموم مردم در دوران تاریخی خاص خودش را مشاهده کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
178
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصه های نصرالدین

تعداد دیدگاه‌ها:
4
در این سال جدید ارزوى موفقیت روز افزون را برایتان از خدا خواهانم 8-)8-)
یک روز ملا نصر الدین برای تعمیر بام خانه خود مجبور شد، مصالح ساختمانی را بر پشت الاغ بگذارد و به بالای پشت بام ببرد. الاغ هم به سختی از پله ها بالا رفت . ملا مصالح ساختمانی را از دوش الاغ برداشت و سپس الاغ را بطرف پایین هدایت کرد.
ملا نمی دانست که خر از پله بالا می رود، ولی به هیچ وجه از پله پایین نمی آید. هر کاری کرد الاغ از پله پایین نیآمد. ملا الاغ را رها کرد و به خانه آمد که استراحت کند. در همین موقع دید الاغ دارد روی پشت بام بالا و پایین می پرد. وقتی که دوباره به پشت بام رفت، می خواست الاغ را آرام کند که دید الاغ به هیچ وجه آرام نمی شود. برگشت.
بعد از مدتی متوجه شد که سقف اتاق خراب شده و پاهای الاغ از سقف چوبی آویزان شده، و سرانجام الاغ از سقف به زمین افتاد و مرد!
ملا نصر الدین با خود گفت لعنت بر من که نمی دانستم اگر خر به جایگاه رفیع و بالایی برسد هم آنجا را خراب می کند و هم خودش را از بین می برد.
چقدر زیادند انسانهای 2 پایی که فریاد عدالتخواهی آنها گوش فلک را کر میکند اما وقتی به جایی و مقامی میرسند همه گذشتۀ خود را زیر پا میگذارند .
قصه های نصرالدین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک